BRIOS BARNEVOGNER INNGÅR I BRITAX GLOBALE VAREMERKE

Fra og med januar 2015, blir BRIOs barnevogner innlemmet i Britax merkevare. I første omgang dreier det seg om to modeller, BRIO GO og BRIO GO NEXT, som endrer navn til BRITAX GO og BRITAX GO NEXT. Begge vognene lanseres nå i Norge og i resten av Europa. Navneendringen er et ledd i BRITAX strategiske satsing for å styrke sin globale merkevare.

I forbindelse med et større merkevareprosjekt som vil pågå over de neste årene, velger Britax å samle alle merkene sine under ett navn. I mai 2013 kjøpte Britax BRIOs barnevogner og bilseter, og i Norden bytter derfor de populære barnevognmodellene GO og GO NEXT merkenavn. En god nyhet er at begge vognene nå er godkjent for barn opp til 17 kg i stedet for dagens 15 kg, hvilket er en svært etterspurt forbedring blant forbrukerne. De nye barnevognene lanseres i Norden i januar 2015, og i oktober lanseres de i resten av Europa.

- Britax vokser både i Norden og ellers i Europa, og vi jobber kontinuerlig med å finne ut hvordan produktene våre kan bli enda bedre. Vi er glade for at GO og  GO NEXT nå er testet og godkjent for en enda høyere vekt og ser også med spenning frem til hvordan våre populære svenske vogner vil bli mottatt i resten av Europa, sier Liza Alvarez, nordisk markedssjef i Britax.

- Alle familier er forskjellige og har ulike behov. Nå er vi i stand til å tilby våre kunder markedets bredeste sortiment - fra den nyfødtes lune, bekvemme barnevogn, til det store barnets siste barnesete. Vår lange erfaring innen sikkerhet for barn, kombinert med arven fra svenske BRIO, gjør oss i stand til å bidra med kunnskap, lokal ekspertise og sikkerhet. Dette skaper trygghet for våre kunder, sier Liza Alvarez.

Ny sittevogn for de nordiske landene lanseres i 2015
Andre modeller fra BRIO som blir berørt av Britax merkevareutvikling er SITTY, RACE og SPIN, som vil bli faset ut i løpet av de neste årene. I stedet lanserer Britax en ny barnevogn i 2015, spesielt utviklet for det nordiske markedet.

BRIO SMILE vil fortsette å bli produsert under sitt nåværende navn. BRIO Happy vil også bli produsert i 2015, men vil deretter ikke bli reprodusert. Nordiske forbrukere har høye krav til vognene på markedet. Med sitt brede sortiment vil Britax sikre at deres modeller er skreddersydd det nordiske markedets behov og ønsker.

I 2013 kjøpte Britax det amerikanske varemerket BOB, som lager høykvalitets all-round og joggevogner, og siden 1978 er den tyske bilseteprodusenten Römer en del av Britax. Disse vil nå inngå i Britax sin nye, globale merkevareplattform.

I løpet av 2015 vil Britax gjennomgå en stor merkevareendring og anta et nytt, moderne utseende. Frihet for familien i hverdagen blir varemerkets visjon, og vil gjennomsyre all kommunikasjon og tydelig gjenspeiles i produktene. Fra nå av vil den nye merkeidentiteten rulles ut globalt for alle Britax produktene gjennom TV annonsering *, trykksaker, utendørs-* og digitalreklame i tillegg til PR.

* TV-reklame og utendørsreklame kun i utvalgte land.

For mer informasjon og bilder kontakt:
Liza Alvarez, Marketing Manager Britax Nordiska Barn AB
E-post: liza.alvarez@britax.com
Telefon: +46 040-619 99 50

Lill Jakobsen, LJ Consulting
E-post: lilljakobsen@yahoo.no
Telefon: 40 000 962

Eller besøk: www.britax.no og www.facebook.com/britaxsverige

Om Britax

Britax er en ledende global innovatør innen bilseter, barnevogner, bæreseler og tilbehør som møter den moderen familiens behov. Selskapets visjon er "frihet for familier i hverdagen", og selskapet arbeider for å gjøre familiens turer tryggere og smidigere gjennom hele foreldreskapet. Britax har et unikt bredt sortiment, med flere svenske Plus Test godkjennelser av sine bakovervendte bilseter opp til 25 kg, enn noe annet merke, samt et stort utvalg av barnevogner og tilbehør. Britax vil inspirere familier til å reise friere og tryggere.

Britax ble grunnlagt i 1938 i Storbritannia og fokuserte i begynnelsen på å utvikle sikkerhetsprodukter, som for eksempel setebelter for voksne. På 1960- tallet lanserte selskapets sitt første bilsete for barn. I 1978 fusjonerte Britax med den tyske konkurrenten Römer, som spesialiserte seg på bilsikkerhet. I 2011 kjøpte Britax den populære merkevaren BOB, som lager all-round og joggevogner. I 2013 har konsernet også kjøpt BRIOs virksomhet innen barnevogner og bilseter.

I dag har Britax kontorer i 12 land, og opererer i de fleste av verdens land, og har over 1000 ansatte.